31 Mayıs 2010 Pazartesi

Dünya Kupası | A Grubu


Blogu yavaş yavaş dünya kupası moduna sokmanın zamanı geldi.Yalan dolan transfer haberleriyle ilgilenmek yerine kupayla ilgili bir şeyler okumak yazmak vs. daha iyi olur diye düşünüyorum.Grup grup analizler,kupa tarihi ile ilgili haberler ve takımlardan güncel haberler yer alacak bu bir kaç hafta blogda.İlk olarak A grubu analiziyle başlıyorum.


A Grubu

Fransa

Meksika
Güney Afrika

Uruguay

(Yukarıdaki sıralamayı tahmini grup sıralamam olarak yazdım.Diğer gruplarda da öyle olacak.)


Güney Afrika


Öncelikle ev sahibinden başlayalım.Kamerun’dan sonra bu turnuvada en başarılı Afrika takımı diyebiliriz kendilerine.Kendi seyircilerinin önünde bir şeyler başarmak istiyorsalar ellerinden gelenin en iyisini yapmak zorundalar.Taraftar desteği ne derece ateşliyordur onları bilemiyorum çünkü o vuvuzela sesi ben sahada oynarken çalınacak olsa futbolu bırakmayı düşünebilirdim o an.Ama onların yerel bir sevinç gösterisi olduğu için bu belki Güney Afrika’ya avantaj rakiplerinede dezavantaj sağlayabilir de.

Takımın en önemli yıldızı tabi ki Steven Pienaar.Dortmund,Ajax ve şimdi de Everton forması giyiyor Afrika’lı yıldız.Onun bu tecrübesinden ve oyun zekasından muhakkak faydalanmak isteyecektir teknik direktör Parriera.İlerdeki diğer bir önemli isim ise ilerlemiş yaşına rağmen Benny McCarthy.3.lük için Uruguayla kapışırlar ve ev sahibi avantajlarını kullanabilirlerse bunu başarmaları çok ta zor değil.


Fransa


Şu takımın başında Domenech olmasa rahat yarı final görürler derdim.Kaleden başlayarak Mandanda,Sagna,Abidal,Evra,Gallas,Lass&Alou Diarra,Gourcuff,Ribery,Henry,Anelka ve daha bunlar gibi bir çok yetenek.Ama takım hiç bir şey oynayamıyor Domenech yüzünden.Fransa federasyonu anlayamadığım bir kararla turnuva sonrasında Blanc’la çalışacaklarını açıklamış.Bu kararı dünya kupası öncesinde vermeyip te dünya kupasına gidileceği sırada ve takımın başında halen Domenech varken neden verildiğini anlayabilmiş değilim.Herşeye rağmen yine çeyrek finale kadar rahatça çıkar horozlar.Orada da olası rakipleri Almanya ya da İngiltere olabilir.Ve muhtemelen dünya kupası maceraları da buraya kadar sürer.

Meksika



İkinci olurlar diyorum çünkü çok genç ve dinamik bir kadroyla geliyor.Başlarında da ülkenin en önemli teknik direktörü Javier Aguirre olacak.2009’daki CONCACAF zaferlerinden sonra burada da bir üst turu zorlayacakları kesin.Kadrodaki en gücendikleri isimler kaleci Ochoa,defansta Barçalı Marquez ve ilerde de Guardado,Gio Dos Santos,Vela ve tecrübeli Blanco.


Uruguay



Uruguayın kadrosunun ileri turları görebilecek kapasitede olduğunu pek düşünmüyorum.Forlan ve Lugano ülke için önemli isimler ama diğer oyuncularında onların çabasına ve arzusuna ayak uydurmaları gerek.Uruguay bu turnuvayı ilk kazanan(toplamda 2 kez) takım ancak o yıllar çok eskide kaldı ve o başarılar ancak Uruguaylıların hayallerinde yer alıyor.

Hiç yorum yok: