19 Mayıs 2015 Salı

Modern Kahvehane: Facebook

Bu yazacaklarım tabi ki kişiden kişiye değişecektir ama eminim benimle aynı durumda olan bir çok insan var. Bu yazıyı yazarken biraz da öz eleştiri yapıyorum aslında. Facebook'ta Twitter'da bir şeyler paylaşırken zeka yaşımız düşüyor bence. Özellikle konu spor ya da siyasetse. Bakıyorum 30-40 yaşlarında adamlar ergence paylaşımlarda bulunuyorlar. Diğerleri de bunu ciddiye alıp bir hışımla kontraya kalkıyor(buna ben de dahilim.) Eskiden kullanılan kahvehane muhabbeti denilen şeyi buralarda yapıyoruz artık. Hiç araştırmadan, okumadan. Başkalarının bizi yönlendirmesine çok açığız. Birkaç gerçek var ki hep unutuyoruz:

1- Herkes seninle aynı fikirde olacak diye bir şey yok. Hatta bu imkansız.
2- Doğru bir falan değildir. Doğru bir olsa eğer şu dünyada yaşamak bu kadar zor olmazdı.
3- Diyelim ki karşındakinin fikrini değiştirmeye niyetlendin. Hangi birine yetişeceksin? Ömrün yeter mi?

Bu durum çok uzun zamandır beni rahatsız ediyor. Rahatsız etmesine rağmen çoğu zaman kendimi tutamıyorum da. Artık değişmeli bu. En azından o karşımdaki adamdan bir farkım olduğunu kendime ispatlamalıyım. Yoksa sadece farklı görüşleri savunan aynı yapıda insanlardan başka bir şey değiliz demektir. Ve ben o seviyede olmayı asla kabul etmiyorum.(göreceğiz!).




Hiç yorum yok: