9 Ocak 2009 Cuma

9 yıl önce bugün...


21 yaşında kaptan oldu o bu şanlı renklere.Kaptan olması uğurlu geldi bir anlamda takıma.Ondan önce 3 sene şampiyon olan Beşiktaş o sene averajla Galatasarayın arkasından 2. olmuştu.Baş mimarlar hep Tanju,Stumpf,Götz'tü ama o ortasahanın beyniydi. Bir sonraki sene bu sefer Fenerbahçe'yi 1 puan geride bırakarak şampiyon olmuştu sarı-kırmızılılar. Hani fırtına öncesi sessizlik derler ya işte aynen öyleydi sonraki seneler. Taa ki İmparator 14 yıl top oynadığı yuvasına geri dönene ve o şanlı tarih yazılmaya başlayana kadar.Artık o ve diğer futbolcular belkide hayal edemeyecekleri bir yola girmişlerdi...Terim'li ilk senede şampiyonluk kupasını Beşiktaş'ın 8 puan önünde kaldıran o'ydu. Bir sonraki sene devre arasına F.Bahçe'nin 9 puan gerisinde girmek yıldırmamıştı kimseyi ve kaptanı. Sonuçta şampiyonluk kupasını yine o kucaklamıştı. Sonra birileri onun için artık yaşlandı, bu takımda yeri yok gibi sözler sarfetti. O da buna en güzel yanıtı kendince verdi. Ada'ya transfer oldu.İlk senesinde Rangers'la lig ve kupa şampiyonluğunu tattı. Ve sıra Premier ligdeydi. Eski dost Graeme Souness'la yolları Blacburn Rowers'ta kesişti bu sefer. Ordaki performansıyla 2002 Dünya Kupası'nda ay yıldızlı formayı terletti. Yıllar geçiyor artık herkes bu sene futbolu bırakır gelir Türkiye'de yorumcu vs. olur gibisinden yorum yapıyordu. Ama o yaşına aldırış etmeden her sene yeni kontrata imzasını çakıyordu. Şimdilerde ise acaba 38 yaşında olmasına rağmen ne zaman yeni kontratı imzalayacak diye bekliyor insanlar. Giderken dediği gibi yaptı ve Türk futbolcusuna Avrupa'nın yolunu açtı o. 6 Türkiye ligi, 4 Türkiye kupası, 1 İskoç ligi, 1 İskoç kupası ve 1 İngiltere lig kupası kazandı. Ne önemi var ki zaten. O tüm Galatasaray'lıların,tüm futbol severlerin gönlünü kazandı o yeter.İşte bu yüzden Galatasaray'da özlediğim futbolcuların başında geliyor,işte bu yüzden yıllardır eğer bir gün çocuğum olursa ona büyük kaptanın; Tugay Kerimoğlu'nun adını vereceğim diye hayal kuruyorum...

9 yıl önce bugün Galatasaray formasıyla vedalaştı kaptan,ama bizlerin onunla vedalaşmaya hiç mi hiç niyeti yok.

3 yorum:

Vincenzo dedi ki...

fotoğraf bendenmi? :)

alessio cerci dedi ki...

valla hatırlamıom google da baya bi cebelleştikten sonra bunu koydum galiba.senden de olabilir ama emin değilim.

alessio cerci dedi ki...

şu hertha maçında gol attıktan sonra zıplayark bi gol sevinci vardı onu çok aradım ama bulamadım.